Xρόνο με το χρόνο τα τιμόνια των μονοθεσίων γίνονται όλο και πιο πολύπλοκα καθώς εμπλουτίζονται με νέα κουμπιά, διακόπτες και ενδεικτικές λυχνίες.
Προ δεκαετίας, πάνω στα τιμόνια δεν υπήρχαν περισσότερα από 10 κουμπιά/διακόπτες, όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό θέμα της ισπανικής αθλητικής εφημερίδας Marca (Click στη φωτογραφία που βρίσκεται λίγο πιο κάτω) στο οποίο παρουσιάζεται το τιμόνι που είχε η Minardi που οδηγούσε ο Fernando Alonso το 2001 στο ντεμπούτο του στη Formula 1, αλλά και αυτό που έχει φέτος ο Ισπανός δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής στη Ferrari, το οποίο έχει υπερδιπλάσια κουμπιά/διακόπτες και φυσικά πολλαπλάσιες λειτουργίες.

Μέσω των τιμονιών οι πιλότοι μεταξύ άλλων αλλάζουν ταχύτητες, ενεργοποιούν τον συμπλέκτη, τον περιοριστή ταχύτητας, βάζουν νεκρά και όπισθεν, ρυθμίζουν τα διαφορικά και την κατανομή πέδησης, την κατανάλωση, τη λειτουργία του κινητήρα, ενεργοποιούν την ενδοεπικοινωνία, πίνουν νερό ή ηλεκτρολύτες και χειρίζονται κι άλλα συστήματα του μονοθεσίου.
Εκτός όλων αυτών θα πρέπει να έχουν το νου τους και στην οθόνη που βρίσκεται μπροστά τους για να διαβάζουν τα μηνύματα που έρχονται από την ομάδα, αλλά και βλέπουν τη σήμανση για το πότε πρέπει να αλλάξουν ταχύτητα αλλά και για το πότε πρέπει να ενεργοποιήσουν το DRS...

«Είναι σα να χρησιμοποιείς ένα κινητό τηλέφωνο τελευταίας τεχνολογίας για να ελέγχεις το μονοθέσιό σου», λέει ο Sebastian Vettel και προσθέτει: «Κάθε χρόνο η κατάσταση χειροτερεύει και πλέον τα πράγματα έχουν γίνει επικίνδυνα. Πρέπει να μας καταλάβουν και να κάνουν κάτι πάνω σε αυτό το θέμα. Δεν είναι δυνατόν να οδηγείς στο όριο και να έχεις το νου σου στο ποιο κουμπί πρέπει να πατήσεις. Δεν είναι δυνατόν να κινείσαι με 300km/h και εσύ να βλέπεις το τιμόνι. Τίθεται θέμα ασφάλειας...».
«Είμαστε στο όριο και είναι πολύ εύκολο να χάσουμε την αυτοσυγκέντρωσή μας», τονίζει ο Fernando Alonso.
Στο σχετικό video ο Nico Rosberg μας εξηγεί αναλυτικά τις λειτουργίες του τιμονιού της Μercedes το οποίο σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση έχει συνολικά 32 διαφορετικά χειριστήρια!
Μπορεί σχηματικά τα τιμόνια να διαφέρουν από ομάδα σε ομάδα και οι διατάξεις των κουμπιών, των λυχνιών και των διακοπτών να είναι διαφορετική ωστόσο οι βασικές λειτουργίες τους είναι ίδιες.
Κάποιες... παραλλαγές στο ίδιο θέμα, από το χθες και το σήμερα, μπορείτε να δείτε στη photo-gallery.
Προ δεκαετίας, πάνω στα τιμόνια δεν υπήρχαν περισσότερα από 10 κουμπιά/διακόπτες, όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό θέμα της ισπανικής αθλητικής εφημερίδας Marca (Click στη φωτογραφία που βρίσκεται λίγο πιο κάτω) στο οποίο παρουσιάζεται το τιμόνι που είχε η Minardi που οδηγούσε ο Fernando Alonso το 2001 στο ντεμπούτο του στη Formula 1, αλλά και αυτό που έχει φέτος ο Ισπανός δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής στη Ferrari, το οποίο έχει υπερδιπλάσια κουμπιά/διακόπτες και φυσικά πολλαπλάσιες λειτουργίες.
Φέτος, στα τιμόνια έχουν προστεθεί ακόμα δύο κουμπιά, ένα για τον έλεγχο του συστήματος ανάκτησης κινητικής ενέργειας (KERS) και ένα για το DRS (την κινούμενη πίσω αεροτομή), κάνοντας ακόμα πιο δύσκολο το έργο των πιλότων.
Σκεφτείτε ότι κατά τη διάρκεια των αγώνων, την ώρα που η αδρεναλίνη έχει εκτοξευτεί στα ύψη και η καρδιά δουλεύει στο όριο, οι οδηγοί θα πρέπει να έχουν καθαρό μυαλό ώστε να πατήσουν το σωστό κουμπί την σωστή στιγμή.Μέσω των τιμονιών οι πιλότοι μεταξύ άλλων αλλάζουν ταχύτητες, ενεργοποιούν τον συμπλέκτη, τον περιοριστή ταχύτητας, βάζουν νεκρά και όπισθεν, ρυθμίζουν τα διαφορικά και την κατανομή πέδησης, την κατανάλωση, τη λειτουργία του κινητήρα, ενεργοποιούν την ενδοεπικοινωνία, πίνουν νερό ή ηλεκτρολύτες και χειρίζονται κι άλλα συστήματα του μονοθεσίου.
Εκτός όλων αυτών θα πρέπει να έχουν το νου τους και στην οθόνη που βρίσκεται μπροστά τους για να διαβάζουν τα μηνύματα που έρχονται από την ομάδα, αλλά και βλέπουν τη σήμανση για το πότε πρέπει να αλλάξουν ταχύτητα αλλά και για το πότε πρέπει να ενεργοποιήσουν το DRS...
«Είναι σα να χρησιμοποιείς ένα κινητό τηλέφωνο τελευταίας τεχνολογίας για να ελέγχεις το μονοθέσιό σου», λέει ο Sebastian Vettel και προσθέτει: «Κάθε χρόνο η κατάσταση χειροτερεύει και πλέον τα πράγματα έχουν γίνει επικίνδυνα. Πρέπει να μας καταλάβουν και να κάνουν κάτι πάνω σε αυτό το θέμα. Δεν είναι δυνατόν να οδηγείς στο όριο και να έχεις το νου σου στο ποιο κουμπί πρέπει να πατήσεις. Δεν είναι δυνατόν να κινείσαι με 300km/h και εσύ να βλέπεις το τιμόνι. Τίθεται θέμα ασφάλειας...».
«Είμαστε στο όριο και είναι πολύ εύκολο να χάσουμε την αυτοσυγκέντρωσή μας», τονίζει ο Fernando Alonso.
Στο σχετικό video ο Nico Rosberg μας εξηγεί αναλυτικά τις λειτουργίες του τιμονιού της Μercedes το οποίο σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση έχει συνολικά 32 διαφορετικά χειριστήρια!
Μπορεί σχηματικά τα τιμόνια να διαφέρουν από ομάδα σε ομάδα και οι διατάξεις των κουμπιών, των λυχνιών και των διακοπτών να είναι διαφορετική ωστόσο οι βασικές λειτουργίες τους είναι ίδιες.
Κάποιες... παραλλαγές στο ίδιο θέμα, από το χθες και το σήμερα, μπορείτε να δείτε στη photo-gallery.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου