Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2012

Τρίκαλα: Τμήματα του αυτοκινήτου που σχεδίασε άρχισε να κατασκευάζει η φοιτητική ομάδα Κένταυρος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας


Από τον Οκτώβριο του 2009 που δημιουργήθηκε η φοιτητική ομάδα Κένταυρος στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, τα μέλη της έθεσαν στόχο τη συμμετοχή στον διαγωνισμό Formula Student SAE. Έτσι, ξεκίνησαν αμέσως να σχεδιάζουν επιμέρους τμήματα του αυτοκινήτου και να συντάσσουν σχετικές τεχνικές εκθέσεις μελέτης σχεδιασμού και κόστους του κάθε επιμέρους τμήματος.

Πρόσφατα, η ομάδα ξεκίνησε δραστηριότητα στην κατασκευή μερών του αυτοκινήτου με βάση τα σχέδια που δημιουργήθηκαν.

Η ολοκληρωμένη κατασκευή, δηλώνει στο ΑΜΠΕ, ο συντονιστής Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Μηχανολόγων – Μηχανικών Αλέξης Κερμανίδης θα προκύψει από τη συναρμολόγηση των επιμέρους τμημάτων του αυτοκινήτου. Τα βασικά μέρη είναι το πλαίσιο/αμάξωμα, ο κινητήρας, η ανάρτηση, το σύστημα μετάδοσης και σύστημα διεύθυνσης.

Στις εργασίες της κατασκευής, θα γίνουν προσπάθειες βελτιστοποίησης στον σχεδιασμό των τμημάτων του αυτοκινήτου με στόχο την ελαχιστοποίηση του βάρους και τη βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα με χρήση κατάλληλου λογισμικού ανάλυσης, ενώ θα γίνει και έλεγχος της αντοχής μερών της δομής σε εργαστηριακό περιβάλλον.

Η πρώτη συμμετοχή της ομάδας στον διαγωνισμό ήταν στην κατηγορία Class 3 στο Varano d’ Meleggari της Ιταλίας τον Σεπτέμβρη του 2011. Εκεί, η ομάδα κατέλαβε την πρώτη θέση ανάμεσα σε πανεπιστήμια από τη Γαλλία, Ιταλία και Ινδία στον διαγωνισμό που περιλάμβανε μόνο σχέδια τμημάτων του οχήματος.

Η ομάδα συμμετείχε για δεύτερη φορά στον διαγωνισμό (πρώτη φορά στην κατηγορία Class 2) με βελτιωμένα σχέδια και ένα πρώτο κατασκευασμένο πλαίσιο, το καλοκαίρι του 2012 (11-15 Ιουλίου) στο Silverstone Αγγλίας. Εκεί κατέκτησε την 9η θέση στην γενική κατάταξη του φοιτητικού διαγωνισμού. Μεταξύ 23 πανεπιστημιακών ομάδων από όλο τον κόσμο η ομάδα διακρίθηκε στην κατηγορία Design όπου κατέλαβε την 3η θέση, ενώ πήρε την 5η θέση στην κατηγορία Business Presentation, και την 12η στην κατηγορία Cost & Sustainability. Η ομάδα συμμετείχε στην κατηγορία Class 2 του διαγωνισμού , με ομάδες από την Ευρώπη, Αφρική και Ασία.

Επόμενος και βασικότερος στόχος της ομάδος, σύμφωνα με τον κ. Κερμανίδη, είναι η κατασκευή του αυτοκινήτου και η συμμετοχή της στην κατηγορία Class 1 του διαγωνισμού. Η μελλοντική συμμετοχή στο επίπεδο Class 1 με κατασκευασμένο αυτοκίνητο, θα βασισθεί στα σχέδια που παρουσίασε η ομάδα στους προηγούμενους διαγωνισμούς.

Η φοιτητική αυτή δραστηριότητα απαιτεί, εκτός από την ύπαρξη ανθρώπινου δυναμικού, σημαντικούς οικονομικούς πόρους και υλικοτεχνική υποδομή. Η ομάδα έχει εξασφαλίσει κάποιους οικονομικούς πόρους με χορηγίες-δωρεές επιχειρήσεων και δημόσιων φορέων (π.χ.ΟΠΑΠ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας). Μέχρι τώρα τα αποτελέσματα της αναζήτησης πόρων είναι ενθαρρυντικά αλλά η αναζήτηση συνεχίζεται σε εντατικό ρυθμό. Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στηρίζει σημαντικά τη δραστηριότητα αυτή των φοιτητών. Απαντώντας στη συνέχεια ο ίδιος αν μπορούμε μέσα από τέτοιες προσπάθειες που προωθούν το πνεύμα της συνεργασίας να πετύχουμε περισσότερα πράγματα στην ελληνική κοινωνία, σημειώνει στο ΑΜΠΕ, ότι σαφώς μπορούμε να πετύχουμε περισσότερα πράγματα ως χώρα εάν σε όλα τα επίπεδα κοινωνικής ζωής υπάρξει νοοτροπία συνεργασιών. «Αυτό προϋποθέτει ότι ομάδες ανθρώπων πιθανόν διαφορετικών πεποιθήσεων συνδράμουν για ένα κοινό καλό σκοπό χωρίς ιδιοτέλεια. Τέτοια παραδείγματα αποτελούν και οι φοιτητικές ομάδες που δουλεύουν με ανιδιοτέλεια στηριζόμενοι στο μεράκι και στην όρεξή τους για αυτό που κάνουν» τονίζει.

Στις βιομηχανικά αναπτυγμένες χώρες, διευκρινίζει, μεγάλο ποσοστό των μηχανικών που θα προκύψουν από τα πανεπιστήμια θα επανδρώσουν τη βιομηχανία και επιχειρήσεις. Κατ’ επέκταση, οι φοιτητές ξένων πανεπιστημίων που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς FSAE είναι πιθανά μελλοντικά στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας των χωρών αυτών. Είναι προς όφελος λοιπόν των επιχειρήσεων να ενισχύσουν τέτοιες φοιτητικές προσπάθειες και να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ικανότητες νέων παιδιών. «Στη χώρα μας, οι ομάδες των πανεπιστημίων που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς της SAE δεν έχουν ανάλογη υποστήριξη για αυτό και οι διακρίσεις που έχουν φέρει κατά καιρούς ελληνικές φοιτητικές ομάδες έχουν ξεχωριστή σημασία και αναδεικνύουν τις ικανότητες των φοιτητών μας» σημειώνει ο κ. Κερμανίδης.

Τέλος, ο ίδιος μιλώντας για το επιστημονικό προσωπικό που εγκαταλείπει την Ελλάδα, τονίζει ότι το κάνει συνήθως γιατί αδυνατεί να βρει στην χώρα μας επαγγελματική απασχόληση στον τομέα εξειδίκευσής του. «Στην παρούσα φάση τα πράγματα έχουν χειροτερέψει λόγω και της οικονομικής κρίσης. Για να περιορισθεί το φαινόμενο χρειάζεται- μεταξύ άλλων- να δοθεί έμφαση στην προσπάθεια σύνδεσης της έρευνας που παράγεται στα Πανεπιστήμια και Ερευνητικά κέντρα με την εγχώρια Βιομηχανία, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς. Η διάχυση της έρευνας και αξιοποίησή της από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς θα βοηθήσει την ανταγωνιστικότητα. Αυτό μακροπρόθεσμα θα βοηθήσει στην στελέχωση οργανισμών με νέους επιστήμονες. Για να επιτευχθεί αυτό χρειάζεται ακόμα σημαντική προσπάθεια» καταλήγει ο κ. Κερμανίδης.


News Room «Κέρδος» με πληροφόρηση από το ΑΠΕ - ΑΜΠ



www.e-autoparts.gr


aiglima


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου