Μια νέα πραγματικότητα ζουν από
σήμερα εκατ. Αθηναίοι καθώς, έστω και με προβλήματα, ξεκίνησε η εφαρμογή του
«πράσινου δακτυλίου» ο οποίος αντικαθιστά στο κέντρο της Αθήνας τα «μονά ?
ζυγά».
Χωρίς τη χορήγηση των
ειδικών σημάτων, τα οποία εκτιμάται ότι θα δοθούν σε ένα μήνα, όλα τα νέα
αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας θα μπορούν πλέον χωρίς περιορισμό να
εισέλθουν στον μικρό δακτύλιο. Πρόκειται για όλα τα αυτοκίνητα τεχνολογίας euro
5 ή μεταγενέστερης και εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από
140g/km. Χοντρικά, στην Ελλάδα Ι.Χ. euro 5 κυκλοφόρησαν το 2010-2011 ενώ τα
παλαιότερα είναι euro 4 τα οποία κι αυτά μπορούν να μπουν στον «πράσινο»
δακτύλιο εφόσον δεν εκπέμπουν περισσότερο 140 g/km διοξείδιο του άνθρακα.
Το ίδιο ισχύει και για
τα υβριδικά που επιτρέπονται και αυτά έστω κι αν είναι τεχνολογίας euro 4,
εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km. Τα υπόλοιπα
οχήματα επιτρέπεται να κινούνται εντός του μικρού δακτυλίου με το εκ περιτροπής
σύστημα «μονών - ζυγών». Είναι όλα τα αυτοκίνητα τα οποία έχουν άδεια μετά την
1η Ιανουαρίου του 1990 ενώ όσα έχουν προγενέστερη ημερομηνία θα απαγορεύεται να
κυκλοφορήσουν.
Λεωφορεία
Επίσης, απαγορεύεται η κυκλοφορία όλων των λεωφορείων και φορτηγών άνω των 2,2 τόνων που έχουν συμπληρώσει 22 χρόνια ζωής, δηλαδή έχουν άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1 Ιανουαρίου του 1990. Η ημερομηνία αυτή επικαιροποιείται αυτόματα κάθε έτος, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι μεγαλύτερα των 22 ετών.
Επίσης, απαγορεύεται η κυκλοφορία όλων των λεωφορείων και φορτηγών άνω των 2,2 τόνων που έχουν συμπληρώσει 22 χρόνια ζωής, δηλαδή έχουν άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1 Ιανουαρίου του 1990. Η ημερομηνία αυτή επικαιροποιείται αυτόματα κάθε έτος, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι μεγαλύτερα των 22 ετών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι
για μια μεταβατική περίοδο ενός έτους η προαναφερθείσα απαγόρευση εφαρμόζεται
για τα ανωτέρω οχήματα πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την
1/1/1984. Στην απαγόρευση αυτή δεν περιλαμβάνονται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών -
Λαμίας, η Λεωφόρος Κηφισού και η Λεωφόρος Αθηνών, με εξαίρεση το τμήμα της από
τη διασταύρωσή της με τη Λεωφόρο Κηφισού έως την οδό Αχιλλέως. Τα οχήματα που
επιτρέπεται να κυκλοφορούν στον «Πράσινο Δακτύλιο» θα ελέγχονται από τα όργανα
της Τροχαίας αποκλειστικά βάσει της άδειας κυκλοφορίας στην οποία αναγράφονται
τα όρια εκπομπών ρύπων, η παραβίαση των οποίων θα επιφέρει τις ποινές
παράβασης.
Ηλεκτρονικά
Σε ένα μήνα από σήμερα υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμο το σύστημα ώστε να μπαίνει ηλεκτρονικά ο πολίτης και να «κατεβάζει» το ειδικό σήμα που θα φέρει στο αυτοκίνητό του. Αλλά και πάλι θα ελέγχεται η άδεια κυκλοφορίας και σε περίπτωση που εισέρχεται παράνομα στον δακτύλιο θα τιμωρείται με πρόστιμο.
Σε ένα μήνα από σήμερα υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμο το σύστημα ώστε να μπαίνει ηλεκτρονικά ο πολίτης και να «κατεβάζει» το ειδικό σήμα που θα φέρει στο αυτοκίνητό του. Αλλά και πάλι θα ελέγχεται η άδεια κυκλοφορίας και σε περίπτωση που εισέρχεται παράνομα στον δακτύλιο θα τιμωρείται με πρόστιμο.
Τα όρια του Μικρού
Δακτυλίου ορίζονται από τις παρακάτω οδούς και λεωφόρους: Αλεξάνδρας - Ζαχάρωφ
- Μεσογείων - Φειδιππίδου - Μιχαλακοπούλου - Σπ. Μερκούρη - Βρυάξιδος - Υμηττού
- Ηλ. Ηλιού - Αμβρ. Φραντζή - Λ. Συγγρού - Χαμοστέρνας - Πειραιώς - Ιεράς Οδού
- Κωνσταντινουπόλεως - Αχιλλέως - Πλ. Καραϊσκάκη - Καρόλου - Μάρνης - 28ης Οκτωβρίου
(Πατησίων) - Αλεξάνδρας. Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του Μικρού Δακτυλίου
το μέτρο δεν ισχύει.
Πηγή:
Ημερησία.gr
www.e-autoparts.gr
www.e-shopcar.gr
aigli78
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου