Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2012

Εξαγωγέας μεταχειρισμένων Ι.Χ αυτοκινήτων η... Ελλάδα

Αύξηση 398% καταγράφουν οι εξαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Eurostat στο πρώτο δεκάμηνο του 2011 πέρασαν τα ελληνικά σύνορα προς άλλα κράτη-μέλη ή μη 972 Ι.Χ. έναντι 195 οχημάτων στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι, καταγράφοντας ουσιαστικά την τάση που πρόκειται να ακολουθηθεί το 2012 στην ελληνική αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Οπως τόνισε το μέλος του Δ.Σ. του ΣΕΕΑΕ κ. Κων/νος Τουλίτσης: «Είναι η ευκαιρία της Ελλάδας με κατάλληλες τροποποιήσεις που ούτως ή άλλως θα γίνουν στη φορολόγηση των Ι.Χ. κατά την εισαγωγή τους να διαμορφωθούν κατά τέτοιο τρόπο ώστε η Ελλάδα να μπορέσει να γίνει εξωστρεφής και να εξάγει κάτι το οποίο δεν παράγει όπως άλλα κράτη-μέλη. Οσον αφορά στις εξαγωγές μεταχειρισμένων Ι.Χ. εκτιμώ πως τα 972 οχήματα που έχουν εξαχθεί έως και τον Οκτώβριο θα έχουν καταγράψει τεράστια αύξηση τους επόμενους δύο μήνες του 2011, ενώ για το 2012 πραγματικά θα καταρριφθεί κάθε ρεκόρ».
«Φουλ» στις εξαγωγές
Εξαγωγέας μεταχειρισμένων Ι.Χ αυτοκινήτων η... Ελλάδα
Οι τράπεζες πρωτοστατούν στις εξαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, καθώς έχουν στην κατοχή τους χιλιάδες κατασχεμένα Ι.Χ. τα οποία συνεχώς αυξάνονται, ενώ από την άλλη μεριά οι χρονομισθωτικές εταιρείες τους βρήκαν ακόμη ένα ασφαλές κανάλι διάθεσης των εταιρικών αυτοκινήτων, που ήταν δύσκολο να απορροφηθούν από τους εγχώριους εμπόρους. Ωστόσο, το μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί από τη συγκεκριμένη κατάσταση έχει να κάνει με την αύξηση των τιμών, κυρίως στα μικρά αυτοκίνητα πόλης που «χτυπούν» οι Ελληνες έμποροι και μάλιστα, όπως αναφέρουν, ανέρχονται πλέον σε απαγορευτικές τιμές. Να αναφέρουμε βέβαια πως τα μεταχειρισμένα Ι.Χ. που εξάγονται στη πλειονότητά τους οδεύουν προς τρίτες χώρες, με εξαίρεση κάποια υπερπολυτελή οχήματα μεγάλου κυβισμού, τα οποία διατίθενται σε αγορές των κρατών-μελών.
Πάντως, και οι Ελληνες έμποροι έχουν ήδη ξεκινήσει διαδικασίες ανεύρεσης κάποιου καναλιού ώστε να διαθέτουν οι ίδιοι τα μεταχειρισμένα οχήματά τους προς Τρίτες Χώρες και να μην μεσολαβούν Γερμανοί ή Βέλγοι έμποροι, που όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν αποκτούν κάποιο μοντέλο έναντι 3.000 ευρώ και το διαθέτουν στην Αφρική ή σε άλλες χώρες της Ασίας τουλάχιστον 2.000 με 3.000 ευρώ ακριβότερα. Το μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης, μιλώντας στην «ΗτΣ», μεταξύ άλλων, τόνισε: «Τόσα χρόνια οι Ελληνες έμποροι μετέβαιναν σε άλλα κράτη-μέλη, κυρίως Γερμανία και Βέλγιο, για να προμηθευτούν φθηνά μεταχειρισμένα Ι.Χ.
Σήμερα, η υπερφορολόγηση του αυτοκινήτου στην Ελλάδα τόσο κατά την απόκτηση όσο και στη χρήση έχει μετατρέψει το αυτοκίνητο σε είδος πολυτελείας. Αυτό που γίνεται τους τελευταίους μήνες πραγματικά δεν το έχει βιώσει άλλη φορά η εγχώρια αγορά, καθώς όπως φαίνεται τα ελληνικά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελούν δέλεαρ για τους Ευρωπαίους εμπόρους αυτοκινήτων, οι οποίοι καταφθάνουν στη χώρα μας σαρώνοντας ότι βρουν μπροστά τους και δίνοντας, βέβαια, ψίχουλα.
Από τη μία οι Ελληνες έμποροι στη σκιά της χρεοκοπίας αναγκάζονται να τα δώσουν όσο όσο, ενώ από την άλλη οι καταναλωτές προσπαθούν με κάθε τρόπο να ξεφορτωθούν τα αυτοκίνητά τους που αποτελούν τεκμήριο στη φορολογική τους δήλωση και βέβαια σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να τα καλύψουν».
Εξαγωγή με ζημίες
Το θέμα των εξαγωγών των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αποτελεί τη μοναδική λύση για τους εμπόρους, καθώς μέχρι πρότινος έβλεπαν τα οχήματα που έχουν στα καταστήματά τους να απαξιώνονται καθημερινά χωρίς να υπάρχει φως στο τούνελ.
Παράλληλα, κατά την εξαγωγή των αυτοκινήτων το κράτος είναι υποχρεωμένο να τους επιστρέψει το ΦΠΑ, όταν πρόκειται για όχημα «neto» όπως το χαρακτηρίζουν οι έμποροι, που σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να ανέρχεται σε αρκετές χιλιάδες ευρώ για κάποιο όχημα πολυτελείας. Ετσι, ενώ μέχρι πρότινος τα μοντέλα με κινητήρες 2 λίτρων και άνω δεν είχαν καμία απολύτως αξία, φαίνεται πως θα διοχετευθούν σε άλλες αγορές, παρά το γεγονός πως οι έμποροι που τα έχουν μπορεί να καταγράψουν μεγάλες ζημιές...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου