Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2012

Οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες ενισχύουν την παρουσία τους στη Ρωσία


Η ρωσική αγορά αυτοκινήτου τραβά σαν μαγνήτης τους ξένους κατασκευαστές. Τους τελευταίους μήνες όμιλοι κατασκευαστών αυτοκινήτων από την Ασία, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ εξέφρασαν την πρόθεσή τους να επενδύσουν στην ανάπτυξη των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων στη Ρωσία δισεκατομμύρια δολάρια. Το γνήσιο ενδιαφέρον των ξένων για τη ρωσική αγορά δεν είναι ανεξήγητο. Παρά τα προβλήματα χρέους στην Ευρώπη και τις αυξανόμενες φήμες για την έλευση δεύτερου κύματος χρηματιστικής κρίσης οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη Ρωσία σπάνε όλα τα ρεκόρ.

3 εκατομμύρια, ακριβώς τόσα αυτοκίνητα, σύμφωνα με τους υπολογισμούς αρκετών αναλυτών, μπορούν εφέτος να πουληθούν στη Ρωσία. Αυτός ο αριθμός δεν είχε πουληθεί ούτε πριν από την κρίση του 2008-2009. Η Ρωσία καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση ως προς τον όγκο της αγοράς αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Μάλιστα το ενδιαφέρον των ξένων κατασκευαστών προσελκύεται όχι από το μέγεθος της ρωσικής αγοράς, αλλά από τη δυναμικής της ανάπτυξής της. Την περασμένη χρονιά οι πωλήσεις ΙΧ αυτοκινήτων στη Ρωσία αυξήθηκαν κατά 40 %. Αυτή τη χρονιά οι αναλυτές αναμένουν επιβράδυνση της αύξησης έως και 15 %. Παρ’ όλ’ αυτά πρόκειται για έναν κάτι παραπάνω από καλό δείκτη σε σύγκριση με την πτώση των πωλήσεων στην Ευρώπη. Ειδικά η χαμηλή ζήτηση στις δικές τους εσωτερικές αγορές αποτελεί έναν από τους λόγους, για τους οποίους οι αυτοκινητοβιομηχανίες, πρωτίστως οι ευρωπαϊκές, ενισχύουν τις θέσεις τους στη Ρωσία.
Στους 1000 Ρώσους σήμερα αντιστοιχούν μόλις 250 αυτοκίνητα. Για σύγκριση στην Ευρώπη ο δείκτης αυτός είναι 600 αυτοκίνητα. Το τελευταίο διάστημα, σύμφωνα με τον αναλυτή της εταιρείας «Τroika Dialog» Μιχαήλ Γκανέλιν, εν μέσω ποικίλων φορολογικών ελαφρύνσεων οι ξένοι συνεχώς αυξάνουν την παρουσία τους:
Εργοστάσια ξένων κατασκευαστών ήδη από καιρό, από τις αρχές ακόμη της δεκαετίας του 2000, ιδρύονται στη Ρωσία, χτίζοντας δικές τους εγκαταστάσεις. Το κράτος δημιουργεί γι’ αυτούς αρκετά ελκυστικές, ενδιαφέρουσες συνθήκες ως προς τη φορολογία. Τα εργοστάσια στη Ρωσία αντιμετωπίζονται όχι μόνο ως παραγωγικές μονάδες για πωλήσεις στην ίδια τη Ρωσία, αλλά επίσης για τις χώρες της μετασοβιετιής Κοινοπολιτείας Ανεξαρτήτων Κρατών και ενδεχομένως την Ανατολική Ευρώπη.
Ένας από τους τελευταίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, που εξέφρασαν την επιθυμία τους να αυξήσουν την επιχειρησιακή δραστηριότητά τους στη Ρωσία, ήταν η Φολκσβάγκεν. Η εταιρεία άρχισε την οικοδόμηση εργοστασίου στην Καλούγκα για να παράγει κινητήρες. Πέραν αυτού η Φολκσβάγκεν αποφάσισε να ξαναρχίσει τη συναρμολόγηση των αυτοκινήτων Audi. Θα αρχίσει στα μέσα της επόμενης χρονιάς και καταρχάς η εταιρεία σχεδιάζει να παράγει στη Ρωσία περίπου 10 χιλιάδες οχήματα. Ενώ τον Ιούνιο ο μεγαλύτερος όμιλος κατασκευής αυτοκινήτων των ΗΠΑ, η General Motors, εξέφρασε την πρόθεση να επενδύσει στα ρωσικά της εργοστάσια ένα δισεκατομμύριο δολάρια.


Πηγή: Κιρίλ Μπεζβέρχι


www.e-autoparts.gr
www.e-shopcar.gr
aigli78

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου