Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες
κινδυνεύουν να χάσουν τη μάχη για την κατάκτηση της αγοράς της Κίνας, εξαιτίας
της έντασης που επικρατεί ανάμεσα στις δύο χώρες -και η οποία, σύμφωνα
τουλάχιστον με τις εκτιμήσεις πολλών αναλυτών και ειδικών του κλάδου,
αναμένεται ότι θα διαρκέσει μεγάλο διάστημα.
«Σε αντίθεση με το παρελθόν, όταν οι πωλήσεις είχαν ανακάμψει σχετικά γρήγορα, τα πράγματα μοιάζουν να είναι πολύ διαφορετικά αυτή τη φορά», δήλωσε χαρακτηριστικά κορυφαίο στέλεχος της Toyota, η οποία ανακοίνωσε ήδη ότι προχωρεί σε σημαντική μείωση της παραγωγής στα εργοστάσιά της στην Κίνα.
Το ποσοστό
Σε ανάλογες κινήσεις προχωρούν ή αναμένεται ότι θα προχωρήσουν οι διοικήσεις της Nissan, της Suzuki, της Lexus και άλλων επιχειρήσεων του κλάδου. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις ιαπωνικές εταιρείες αντιστοιχούσε πέρυσι το 20% περίπου των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Κίνα. Μεσοπρόθεσμα, όμως, το μερίδιό τους αναμένεται ότι θα μειωθεί κατά 20%-30%.
Το ποσοστό αυτό δεν είναι ευκαταφρόνητο, δεδομένης της κρίσης που παρατηρείται στις αναπτυγμένες αγορές, κάτι που σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες (και όχι μόνο, φυσικά) στηρίζουν τις ελπίδες τους για ανάκαμψη και κερδοφορία στον αναπτυσσόμενο κόσμο - όπου επίσης καταγράφονται τάσεις επιβράδυνσης της ανάπτυξης. Το πλήγμα, μάλιστα, για τους Ιάπωνες θα είναι διπλό, καθώς ήδη υπάρχουν ενδείξεις ότι την κατάσταση εκμεταλλεύονται οι μεγάλοι ανταγωνιστές τους, πρωτίστως οι Γερμανοί και στη συνέχεια οι Κορεάτες και οι Αμερικανοί.
Ήδη, τον Αύγουστο, όταν εκδηλώθηκε ο νέος γύρος της διαμάχης για το νησιωτικό σύμπλεγμα Σενκάκου/Ντιαογιού, οι πωλήσεις των γερμανικών αυτοκινήτων στην Κίνα ξεπέρασαν τις αντίστοιχες των ιαπωνικών. «Με την παρουσίαση στην αγορά από την Volkswagen μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων υψηλής τεχνολογίας, τα μικρομεσαία ιαπωνικά μοντέλα δέχονται κατά μέτωπο επίθεση από τους Γερμανούς ή ακόμη και από τους Κορεάτες», δήλωσε στους Financial Times o Τζον Ζενγκ, στέλεχος της LMC Automotive στη Σαγκάη.
Συνεχίζουν το διάλογο...
Κανείς δεν είναι διατεθειμένος να υποχωρήσει, τουλάχιστον όμως συμφώνησαν (προς το παρόν) να συνεχίσουν να συνομιλούν. Αυτό είναι το συμπέρασμα από τη συνάντηση μίας περίπου ώρας που είχαν οι υπουργοί Εξωτερικών της Κίνας και της Ιαπωνίας, στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ, στη Νέα Υόρκη. Όπως δήλωσε, μάλιστα, ο Ιάπωνας υπουργός Κοϊτσίρο Γκέμπα, η συνάντηση συνοδεύτηκε από αρκετή ένταση, καθώς οι δύο πλευρές έμειναν αμετακίνητες στις θέσεις τους όσον αφορά την κυριαρχία στις νησίδες Σενκάκου/Ντιαογιού.
Πάντως, ο Κινέζος ομόλογός του, Γιανγκ Ζιετσί, χαρακτήρισε τα νησιά «ιερό έδαφος» για τη χώρα του. «Δεν υπάρχει μαγική συνταγή στη διπλωματία. Πρέπει να συνομιλήσουμε μέσα από διαφορετικά κανάλια», δήλωσε ο γραμματέας του ιαπωνικού κυβερνητικού συμβουλίου, Οσάμου Φουτζιμούρα.
Πηγή: Ημερησία
http://www.imerisia.gr
«Σε αντίθεση με το παρελθόν, όταν οι πωλήσεις είχαν ανακάμψει σχετικά γρήγορα, τα πράγματα μοιάζουν να είναι πολύ διαφορετικά αυτή τη φορά», δήλωσε χαρακτηριστικά κορυφαίο στέλεχος της Toyota, η οποία ανακοίνωσε ήδη ότι προχωρεί σε σημαντική μείωση της παραγωγής στα εργοστάσιά της στην Κίνα.
Το ποσοστό
Σε ανάλογες κινήσεις προχωρούν ή αναμένεται ότι θα προχωρήσουν οι διοικήσεις της Nissan, της Suzuki, της Lexus και άλλων επιχειρήσεων του κλάδου. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις ιαπωνικές εταιρείες αντιστοιχούσε πέρυσι το 20% περίπου των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Κίνα. Μεσοπρόθεσμα, όμως, το μερίδιό τους αναμένεται ότι θα μειωθεί κατά 20%-30%.
Το ποσοστό αυτό δεν είναι ευκαταφρόνητο, δεδομένης της κρίσης που παρατηρείται στις αναπτυγμένες αγορές, κάτι που σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες (και όχι μόνο, φυσικά) στηρίζουν τις ελπίδες τους για ανάκαμψη και κερδοφορία στον αναπτυσσόμενο κόσμο - όπου επίσης καταγράφονται τάσεις επιβράδυνσης της ανάπτυξης. Το πλήγμα, μάλιστα, για τους Ιάπωνες θα είναι διπλό, καθώς ήδη υπάρχουν ενδείξεις ότι την κατάσταση εκμεταλλεύονται οι μεγάλοι ανταγωνιστές τους, πρωτίστως οι Γερμανοί και στη συνέχεια οι Κορεάτες και οι Αμερικανοί.
Ήδη, τον Αύγουστο, όταν εκδηλώθηκε ο νέος γύρος της διαμάχης για το νησιωτικό σύμπλεγμα Σενκάκου/Ντιαογιού, οι πωλήσεις των γερμανικών αυτοκινήτων στην Κίνα ξεπέρασαν τις αντίστοιχες των ιαπωνικών. «Με την παρουσίαση στην αγορά από την Volkswagen μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων υψηλής τεχνολογίας, τα μικρομεσαία ιαπωνικά μοντέλα δέχονται κατά μέτωπο επίθεση από τους Γερμανούς ή ακόμη και από τους Κορεάτες», δήλωσε στους Financial Times o Τζον Ζενγκ, στέλεχος της LMC Automotive στη Σαγκάη.
Συνεχίζουν το διάλογο...
Κανείς δεν είναι διατεθειμένος να υποχωρήσει, τουλάχιστον όμως συμφώνησαν (προς το παρόν) να συνεχίσουν να συνομιλούν. Αυτό είναι το συμπέρασμα από τη συνάντηση μίας περίπου ώρας που είχαν οι υπουργοί Εξωτερικών της Κίνας και της Ιαπωνίας, στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ, στη Νέα Υόρκη. Όπως δήλωσε, μάλιστα, ο Ιάπωνας υπουργός Κοϊτσίρο Γκέμπα, η συνάντηση συνοδεύτηκε από αρκετή ένταση, καθώς οι δύο πλευρές έμειναν αμετακίνητες στις θέσεις τους όσον αφορά την κυριαρχία στις νησίδες Σενκάκου/Ντιαογιού.
Πάντως, ο Κινέζος ομόλογός του, Γιανγκ Ζιετσί, χαρακτήρισε τα νησιά «ιερό έδαφος» για τη χώρα του. «Δεν υπάρχει μαγική συνταγή στη διπλωματία. Πρέπει να συνομιλήσουμε μέσα από διαφορετικά κανάλια», δήλωσε ο γραμματέας του ιαπωνικού κυβερνητικού συμβουλίου, Οσάμου Φουτζιμούρα.
Πηγή: Ημερησία
http://www.imerisia.gr
www.e-autoparts.gr
www.e-shopcar.gr
aiglima
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου